Kdo už někdy reklamoval obuv, ten ví, že to nebývá jednoduchá záležitost. Jednak vám ji na několik týdnů zabaví a vy si musíte pořídit buď nový pár a pak mít dva nebo to nějak vydržet. A pak se často shledáte s odmítnutím a tvrzením, že jste boty špatně používali. Například jste v nich chodili po ulici, když jsou vhodné hlavně do kanceláře nebo jste v nich chodili příliš nebo jste je patřičně před prvním nošením neošetřili, a podobně. Více, či méně směšných argumentů bývá mnoho a nejčastěji vás prostě odmítnou s tvrzením, že jde o běžné onošení, na které se reklamace nevztahuje. A vám nezbude nic jiného, než se tomuto obchodu při nákupech příště vyhnout. Otázkou zůstává, zda to jinde bude lepší. Pokud člověk investuje do nákupu hodně peněz a doufá pak v přiměřeně dobrou kvalitu, tak to opravdu zamrzí a naštve.
U dalšího zboží už to bývá o něco lepší. Hlavně například elektronika nebo různé nástroje a přístroje do domácnosti, dílny a na zahradu se dají reklamovat poměrně dobře. Protože se dnes převážná část zboží vyrábí v Číně, výrobci s nějakými těmi reklamacemi počítají a obvykle nedělají žádné problémy. Vymění součástku nebo rovnou celý kus a hotovo. Jediné, v co musíte doufat, že se vám daná věc nepokazí den po záruce. Nedávno se mi stala skoro až humorná příhoda, kdy jsme koupili nůžky na živý plot a při prvním stříhání z ničeho nic přestaly fungovat.
V domnění, že odešel spínač, jsem zboží bez problémů reklamovala. Nicméně jsem po pár dnech zjistila, že to pouze v garáži, kde byly zapojené do elektriky, vypadly pojistky. Čekala jsem, že nůžky naštvaně vrátí s tím, že fungují, ale poslaly mi úplně nové. Nejspíš je rovnou vyměnili a nikdo je ani nezkoušel. Byl to levnější kus, u kterého se to asi občas stává.
Tak či tak se nebojte domoci svého práva na opravu nebo výměnu výrobku a nestyďte se s reklamací přihlásit.