Jistě to znáte, máte krásné fotky z oslavy nebo slavnosti, ale když je posíláte přes sociální sítě, tak se najednou rozmáznou. To samé, když je zkusíte poslat přes email, sice jsou soubory mnohdy menší, ale za to ve zhoršené kvalitě. Není se ale třeba trápit, už několik let zde existují takové služby, které vyhovují právě množstevně náročným uživatelům a u kterých se nemusíte bát, že by snad váš obsah či data utrpěly.
Je nejdůležitější říct, že takové služby jsou zcela zdarma a vůbec za jejich používání neplatíte, pokud je tedy využijete jednou za čas a v omezeném množství. Je něco jiného totiž poslat přes tyto „messengery“ pár giga a něco jiného je pět set gigabajtů obsahu. To se potom trošku připlácí.
Není třeba nic znát
Stačí si pouze nějakou takovou službu najít a zvolit si typ, jakým obsah adresátovi doručíte. Jsou nejrůznější typy, například takový, kdy soubory nahrajete na jejich server a oni například přímo emailem pošlou odkaz adresátovi, který si pak obsah stáhne z pohodlí domova a nemusí ani vyjít z domu pro USB. Nebo jsou i takové, kde můžete nahrát fotky a videa a ostatní si je poté stáhnout, takové platformy však z principu bývají otevřené – to znamená, že kdokoliv jiný si může daný nahraný obsah stáhnout a podívat se na něj. Mnoho služeb ale limituje takový obsah, který by byl nejlépe určený pouze některým zvědavým očím, a proto je zde možnost si obsah „zaheslovat“
Když ani servery nestačí
Samozřejmě, některý obsah může být až příliš. Nestává se tak často, ale pokud chcete odeslat například všechny fotky za období pěti let nějakému známému, kterého jste daných pět let neviděli, je určitě lepší, pokud začnete soubory ukládat na disk. Nemyslíme však ten disk, který máte v počítači, ale tzv. cloud, který je virtuálním prostorem pro vaše data. Kdokoliv, komu dáte přístup, si je poté může stáhnout. Dneska největší firmy zprostředkovávají takové cloudy a vůbec není těžké si najít ten, který vyhovuje potřebám. Je však nutné podotknout, že takové cloudy už občas skenují obsah a možná vám tak začnou skákat reklamy mnohem častěji.